La pandèmia generada pel coronavirus SARS-CoV-2 produeix una resposta clínica molt diversa en les persones afectades, des de persones asimptomàtiques, unes altres amb símptomes de diferent intensitat, fins a pacients amb COVID-19 greu que desenvolupen pneumònia bilateral i insuficiència respiratòria que requereix tractament en UCI, i alguns pacients moren. L’objectiu del nostre estudi és esbrinar perquè les persones responen de forma tan diferent a la infecció. Partim de la hipòtesi que, més enllà del risc que comporta l’edat avançada i l’existència de malalties cròniques, la resposta pot estar en els nostres gens. Proposem que la variabilitat genètica que existeix en la població contribueix de manera determinant a explicar perquè algunes persones emmalalteixen greument i altres no. En aquesta presentació repassarem algunes troballes genètiques que sustenten aquesta hipòtesi. Esperem que el descobriment de gens implicats en la resposta patològica a la infecció pugui contribuir a identificar dianes moleculars per a nous tractaments.
La xerrada es durà a terme a les 18:00h en streaming i sense assistència de públic, per tal de garantir al màxim la salut de tothom.
Per a: Dra.Anna M. Planas Professora de Recerca Institut de Recerques Biomèdiques de Barcelona Consell Superior d’Investigacions Científiques