Cargando Eventos

« Todos los Eventos

  • Este evento ha pasado.

Variabilitat en gens de resposta immune i predicció d’infecció greu per SARS-CoV-2 (estudi INMUNGEN-CoV2)

08/02/2021 @ 6:00 PM - 7:00 PM

La pandèmia generada pel coronavirus SARS-CoV-2 produeix una resposta clínica molt diversa en les persones afectades, des de persones asimptomàtiques, unes altres amb símptomes de diferent intensitat, fins a pacients amb COVID-19 greu que desenvolupen pneumònia bilateral i insuficiència respiratòria que requereix tractament en UCI, i alguns pacients moren. L’objectiu del nostre estudi és esbrinar perquè les persones responen de forma tan diferent a la infecció. Partim de la hipòtesi que, més enllà del risc que comporta l’edat avançada i l’existència de malalties cròniques, la resposta pot estar en els nostres gens. Proposem que la variabilitat genètica que existeix en la població contribueix de manera determinant a explicar perquè algunes persones emmalalteixen greument i altres no. En aquesta presentació repassarem algunes troballes genètiques que sustenten aquesta hipòtesi. Esperem que el descobriment de gens implicats en la resposta patològica a la infecció pugui contribuir a identificar dianes moleculars per a nous tractaments.

La xerrada es durà a terme a les 18:00h en streaming i sense assistència de públic, per tal de garantir al màxim la salut de tothom.

Per a: Dra.Anna M. Planas Professora de Recerca Institut de Recerques Biomèdiques de Barcelona Consell Superior d’Investigacions Científiques

Detalles

Fecha:
08/02/2021
Hora:
6:00 PM - 7:00 PM

Local

Residència d’Investigadors
C/Hospital, 64
Barcelona, Barcelona 08001 España
+ Google Map
Ver la web del Local